Niños Raros

Uncategorized Cap comentari »

El passat dijous 3 de maig, a la Biblioteca Pep Sempere d’Elx, es va presentar el nou llibre de Raúl Vacas. En “Niños Raros” es combina text i imatge de forma molt encertada. L’acte compta amb la participació de Primigenius i el Col·lectiu de Literatura Infantil i Juvenil Pep Sempere.

Premis Pep Sempere 2011

Activitats Cap comentari »

Jornada a Castalla amb Gustavo Puertas

Activitats, Fotos Cap comentari »

Una jornada entranyable i profitosa organitzada pel Col·lectiu de Literatura Infantil i Juvenil de l’Escola d’Estiu d’Elx i amb la col·laboració inestimable de la nostra amfitriona Sussa. Moltes gràcies a tots i totes per voler ser cada dia un poc millors.

Articles d’etnobotànica a la revista Mètode.

Activitats Cap comentari »

Daniel  Climent, m’ha enviat aquest correu amb enllaços a alguns dels seus articles d’etnobotànica publicats en la revista “Mètode”, he cregut convenient socialitzar el plaer de llegir-lo.

“M’han dit els gestors de la revista Mètode ja han posat en la web els articles de la major part dels exemplars endarrerits; d’entre eixos figuren els meus articles, els enllaços dels quals t’envie per si t’interessaren.
Ja saps que l’enfocament és etnobotànic, és a dir, que abasten camps que van des de la botànica fins la mitologia, la lingüística, la història, la medicina, la bioquímica, la geografia i tot eixe munt d’aspectes culturals i etnogràfics que han marcat la nostra relació amb les plantes.
Si tens temps i ganes per llegir-ne algun, espere que en gaudeixes de la seua lectura tant com ja ho vaig fer mentre els escrivia.
I, clar, si saps alguna cosa interessant de la planta o del fruit que no haguera posat a l’article, t’agrairia molt que me la feres saber, des del nom que li donen en el lloc on vius o en la teua família, fins algún topònim, ús, cançó, refrany, endevinalla, i eixe llarg etcètera que ajuda a conformar el coneixement etnobotànic.
Una abraçada
Daniel”

La fruita perduda i trobada a la tardor, el codony: http://www.metode.cat/index.php?option=com_content&task=view&id=98&Itemid=0&lang=ca
Barroc albarzer: http://www.metode.cat/index.php?option=com_content&task=view&id=1028&Itemid=
L’altra nespra: http://www.metode.cat//index.php?option=com_content&task=view&id=1459
El baladre i les apocinàcies: http://www.metode.cat//index.php?option=com_content&task=view&id=176
El caqui amb música de fons: http://www.metode.cat//index.php?option=com_content&task=view&id=761

Premi Pep Sempere

Activitats Cap comentari »

La associació Cultural Pizpirigaña convoca el premi literario Pep Sempere, per tal de reconèixer les experiències de persones i col·lectius que treballen amb la literatura.

Aquest premi té una especial significació per a les persones del MRP Escola d’Estiu de les Terres del Sud en tractar-se d’un premi amb el nom del nostre company del Col·lectiu de Literatura Infantil i Juvnil d’Elx

Com tots els anys, esperem que esta iniciativa tinga la acollida que es mereix i siguen cada volta més els treballs que es presente.

Teniu tota la informació a la pàgina de l’associació Pizpirigaña.

Presentació “Aquest no és el Llibre”

Activitats Cap comentari »

http://cpmcervantesdillunspoetics.blogspot.com/2010/10/presentacio-del-libre-sobre-pep-sempere.html

Eixida a Conca

Activitats Cap comentari »

Més fotos

Marranejant amb la plàstica

Activitats Cap comentari »

S
ant Joan, estiu i
“en martes y trece”
T
écniques plàstiques
(popularment “gorrinadetes”)

Advertència:
no és una programació, no té edat, els resultats són diversos,
inagotables, es poden repetir les vegades que vulgues , sempre són diferents,
també podem fer-les totes en el mateix treball, …

PINTAR SOBRE PLÀSTIC
Pintar sobre plàstic (l’acetato és car, millor les tapes de plàstic transparent
dels quaderns d’espiral) i estampar en un paper gros (150 o 200 gr. com a
mínim perquè les pintures sobretot les disoltes amb aigua necessiten empapar ,
si no arruguen el paper): podem fer-lo calcant un dibuix que ens agrade o
simplemente dibuixant amb aquarel·les líquides taques, línees … Si volem fer
un marge farem una marca rectangular, cuadrada amb cinta i estamparem el
paper damunt del plàstic. S’ha de fer rápid per evitar que es seque. Podem
rectificar amb un spray o jugant amb comptagotes i un poquet d’aigua.

FALS GRAVAT
Dibuixar amb llapis un dibuix que tinga zones amplies per a posar color de
témpera o acrílic (no pintar el llapis, deixar una xicoteta zona sense color)
Esperar que seque i després tapar TOT amb tinta xinesa. Esperar que seque
molt bé i al final llavar-lo arrossegant amb un fregall suaument, destacant les
parts que més interessen.
Aquesta tècnica s’ha de fer amb témpera o millor amb pintura acrílica perquè
l’aquarel·la desapareixeria amb l’aigua.
S’anomena de “fals gravat”.

PLANXAR CERES.
Tots els cursos sobre ceres Blanes (Manley) i solen estar trencades, sense
punta, brutes …
Podem aprofitar-les si les “planxem”.
Dues activitats:
1.- Fer un dibuix senzill i posar els trossets de ceres (o bé les desfem amb
unes tisores) damunt repartint-les i mesclant-les després amb cura de no
menejar, posem damunt un papel de la mateixa grandaria i amb una planxa a
temperatura mitjana la pasem suaument.
Si alcem i no ens agrada podem continuar.
2.- Pleguem una cartolina per la meitat i fem el mateix (posar els trossets de
cera) però de manera que l’interés està en aconseguir colors i mescles i la
simetria del final. Després de planxar-les alcem i podem veure el resultat per
Carrere (el greix de les ceres al calfar-se fa que el paper siga transparent, com
les taques d’oli en els papers).

BUFAR GOTES DE AQUAREL·LA LÍQUIDA.
Deixar caure sobre una cartolina gotes d’aquarel·la líquida i bufar amb palletes.
Podem tenir la intenció de fer un element, objecte, animal … o simplement
deixar que l’atzar ens emporte pel paper.

QUE NO QUEDE RES!
Quan s’acaba la sessió hem de replegar i moltes voltes sobra un poc de pintura
per allí i un poc de pintura per allà… crec que es molt recomanable proposar
que amb els dits pintem amb tot allò que ha sobrat i fer en les superficies del
tamany que siga des del més menut a la més gran alguns treballs lliures,
casuals, sense reflexió … acompanyats per la idea de que no quede res
(arrossegar el paper d’alumini, estampar els dits, mesclar les pintures …)
Els trossets de paper que han quedat pintats , junt amb altres cartolines, poden
servir-nos per fer tiretes finetes que col·locant-les damunt d’un cartró, cartolina,
o fons que tinga una textura diferent puga ser el fons d’una composición lliure.

MATERIALS
(RECOMANE ALGUNS MATERIALS I LA SEUA MARCA)
Pinzells (redons, plans, en línia, en punta, …) CRAYOLA, PELIKAN, ESKODA,
Ceres MANLEY, ceres PILOT GEL MARKER (recambiable, pots tenir el
depòsit i posar-li càrrega nova quan es gasta)
Témpera (colors primaris, més blanc i negre)
Acrílic (colors iguals) PEBEO
Paper per aquarel·la de 250 o 300 gr. GUARRO
Cartolines sense satinar (absorveixen molt més).

IDEES:
dignificar els materials i els resultats finals,
firmar,
evitar les respostes que igualen,
treballar el punt de vista,
la mirada del detall i de la globalitat,
del primer planol i del zoom,
els diferents resultats segons el fons
i les texturas o materials,
sempre valorar,
però … demanar el risc,
donar propostes díscoles …

Recomenem tenir sempre dibuixos,
models,
fotos,
reproduccions,
catàlegs d’exposicions, …
música i poemes.

Jornades de Tardor MRP Escola d’Estiu de les Terres del Sud

Activitats Cap comentari »

Formulari d’adhesió

Federació de MRPs del País Valencià 8 comentaris »

Persones i institucions adherides

Temes WP & Icones per N.Design Studio. Traduït per JoTGi.
Entrades RSS Comentaris RSS Entra