L’il.lustrador i escriptor australià Shaun Tan ha rebut enguany aquest importantíssim guardó.El jurat l’ha definit com un “narrador virtuós i capdavanter de noves possibilitats en llibres per a nens”.
Albert Vito, traductor de les seues obres al castellà i assessor de l’editorial Barbara Fiore ha comentat sobre ell: “Es un referente clarísimo de ilustrador total. Domina todos los registros y técnicamente es capaz de hacer algo hiperrealista y lo opuesto, algo totalmente desdibujado. Shaun Tan trata temas incómodos, como la inmigración, la alienación o la depresión, pero los cuenta de manera que pueden llegar tanto a niños como a adultos”
També destaca que ” el autor no pierde calidad ni baja el listón ante los lectores de menos edad (…) narra muy bien con imágenes y luego en la parte escrita, utiliza un lenguaje muy sencillo”.
El propi Tan defineix la seua manera de treballar a partir d’una frase de Paul Klee. És “com treure una línia a passetjar”. I afegeix: …”es deixar que la punta del llapis vague pel paissatge d’un quadern d’esbossos , motivat per un impuls poc clar, encara que amb l’esperança de trobar alguna cosa important pel camí…”
La nostra selecció bibliogràfica inclou els següents títols de l’autor: L’arbre vermell, Contes de la perifèria i Emigrantes . Dels dos primers, existeix traducció al castellà.
Hola amics i companys, necessito la vostra ajuda:
Espero que les mini-vacances vagin molt bé!
Aquest any he decidit presentar-ne la V Premi Espiral Edublog 2011, amb el blog de “Poesia Infantil i Juvenil” i m’han comentat que el jurat valora molt que a l’espai on està el blog es fiquen comentaris, sobretot dels mestres. Vinc d’un món que res te a veure amb l’educació, però ben bé saps que el blog va adreçat sobretot als mestres i profes.
Em podries ajudar? Cal que entres a l’enllaç que et fico ací baix i escrigues un comentari ressaltant el valor que el blog té per a orientar als profes en la difusió de la poesia a l’aula i l’orientació poètica que es realitza cara el professorat. Ajuda’m, perfa!
http://www.espiraledublogs.org/2011/archives/3923
Hi ha un grapat de blogs, però penso que és important que entre tots sobresortira la poesia . Moltíssimes gràcies pel vostre recolzament.
Besadetes i fins prompte.